Let byl zrušený – na co se dopravci vymlouvají?
Dostanete-li se do situace, kdy je let zrušen, existuje možnost, že byste od leteckého dopravce mohli získat finanční kompenzaci. Důležitou podmínkou pro to, aby cestující na odškodnění měl nárok je to, že let nebyl zrušen kvůli počasí, stávce, bezpečnostní hrozbě, či kvůli dalším situacím, které dopravce nemohl ovlivnit. Zkrátka, aby cestující dostal finanční kompenzaci, je nutné, aby ke zrušení letu došlo zaviněním dopravce.
Toho jsou si letecké společnosti dobře vědomy a někdy se vymlouvají na to, že za zrušení letu mohou právě vnější okolnosti, i když to není pravda. Typickou výmluvou je, že ke zrušení letu došlo kvůli počasí. Pokud tedy dopravce uvádí, že za zrušením letu stojí počasí, může to být pravda i v případě, kdy je venku krásně a nic nenasvědčuje tomu, že by měl být let zrušen kvůli počasí. Vliv počasí na nepravidelnosti v letu se totiž posuzují v rotaci letadla, tedy v podstatě na celé trase, kterou letadlo za den urazí. Takže i když na letišti, ze kterého odlétáte je krásně, letadlo, kterým máte odletět, se na letiště nejprve musí dostat z jiné části světa, kde je například mlha nebo bouře a nemůže vzlétnout. Nárok na finanční kompenzaci v tomto případě není a vždy je dobré celou situaci důkladně prověřit. A na co dalšího může dopravce svádět vinu? Například na to, že zrušení způsobil výpadek vlastního systému počítačové sítě. Ovšem v takovém případě je vina na straně dopravce a cestující by měl odškodné dostat. Může se vám přihodit i to, že dopravce důvod zrušení letu neuvede a vy tak nevíte, na čem jste a zda máte na kompenzaci nárok. Pak se obraťte na Click2Claim – my již zjistíme, co bylo důvodem zrušení letu a tedy i to, zda máte nárok na finanční kompenzaci. Pokud ano, peníze pro vás vymůžeme!