Kdy dostanu finanční kompenzaci za zrušený let?
Zrušili vám let? Jako první se nejspíše budete snažit sehnat si co nejdříve let náhradní. V tom by vám měl pomoci letecký dopravce, který má cestujícím nabídnout náhradní let v nejbližším možném termínu. I tak se může stát, že vám náhradní termín vyhovovat nebude – následně se pak můžete s dopravcem domluvit na jiném řešení situace. Krom náhradního letu by měl dopravce cestujícím poskytnout i hotel v případě, že další spoj odlétá až druhý den, a dopravu mezi tímto hotelem a letištěm.
Za zpoždění letu navíc může cestující, dle Evropského nařízení 261/2004, získat i finanční kompenzaci. Nárok na kompenzaci mají ti cestující, jejichž let byl zrušen a díky tomu do cíle dorazili nejméně o tři hodiny později. Dále je třeba, aby byl let zrušen vinou dopravce, tedy ne z důvodů, které aerolinka ovlivnit nemohla, jako je špatné počasí, stávka, řízení leteckého provozu, či bezpečnostní situace. Poslední podmínkou je, že musí jít o let, který zajišťuje dopravce sídlící na území EU, anebo o let, který startuje na letišti v EU.