Za zrušený let mi nabídli letenku zdarma – je to forma odškodnění?

Pokud se vám přihodilo, že váš let byl zrušen, asi byste dokázali dlouho mluvit o tom, kolik komplikací vám tato situace přinesla. Většina cestujících pak jako odškodnění ráda přivítá finanční kompenzaci. Jenže co když letecký dopravce místo peněz nabízí letenku nebo třeba služby zdarma? Je lepší toto přijmout, nebo nadále požadovat peníze?

Jak už to tak bývá, není to tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Nabídka letenky zdarma většinou bývá výhodná spíše pro aerolinky, než pro cestujícího. Důvodem je to, že dopravce často dává letenky na lety, na které stejně potřebuje obsadit místa, s čímž souvisí to, že lety mohou být na méně atraktivní místa. Nevýhodou dále je, že se často stává, že letenka musí být uplatněna rychle, což nemusí vyhovovat a nakonec: hodnota letenky může být nižší, než výše finanční kompenzace, kterou byste měli dostat.

Všechny informace nasvědčují tomu, že letenka zdarma většinou zrovna terno není, ale pozor, pokud ji cestující odmítne, může se stát, že nakonec nedostane vůbec nic. To se týká především aerolinek, na které nedosáhne legislativa a tak, byť má cestující nárok na odškodné, nejsou páky, které by peníze z aerolinky dostaly. Proto je v tomto případě vždy dobré se poradit. My v Click2Claim máme odborníky z letového provozu, kteří vám rádi poradí, jak postupovat dále.

2017-11-13T10:56:31+00:00